2012. augusztus 12., vasárnap

Ritter Sport - Sokszínűség a négyzeten


Sokszínűség a négyzeten

A Ritter család története ott kezdődik, ahol a legtöbb romantikus film véget ér, a házasságnál. A főszereplők jelen esetben Clara Göttle és Alfred Eugen Ritter, előbbinek egy cukrászati boltja volt, utóbbi pedig itt dolgozott cukrászként. Egyik nagy közös szenvedélyük a csokoládé volt, de más is lehetett a levegőben, mert hamarosan, 1912-ben összeházasodtak, majd még ebben az évben alapítottak egy kis sváb családi édesipari vállalkozást Németországban, Bad Cannstatt városában. A későbbiekben is a család tulajdonában maradt a cég, jelenleg a harmadik generációs Alfred T. Ritter és húga, Marli Hoppe Ritter több, mint 80 országba exportálja a színes kis négyzeteket.
Vitatott az a tény, hogy mindhárom "Alfred Ritter" tett-e döntő lépést a Ritter Sport cég és a termékek hírnevéért, az mindenesetre biztos, hogy Alfred Eugen Ritter első lépése mondható a legfontosabb hozzájárulásnak: feleségül vette a megfelelő nőt. :-) Az első csokoládé márkájuk az Al rika (Alfred Ritter Kannstatt) nevet viselte (ennek logója oldalt látható). Gyorsan felpörgött az üzlet, aminek következtében 1930-ra már olyannyira kinőtték a gyárat, hogy a  20 km-rel távolabb fekvő idilli Waldenbuch városba kellett költözniük egy nagyobb gyárterületre. A terjeszkedés pedig azóta sem állt meg, ennek köszönhetően mára egy nemzetközileg is sikeres vállalatként tekinthetünk rájuk. 
Ha az első márka nem is mond sokat, de a az 1932-ben bevezetett Ritter Sport már biztosan sokak számára ismerős. Aegyedi formájú 4 x 4 kis kockából álló táblamegvalósulása Clara ötlete volt. A cél az volt, hogy a „normál” táblás csokoládé súlyát (ami 100 gramm) megtartsák, de a súlya ellenére behelyezhető legyen minden sportzakóba törés nélkül (és mindezt persze olvasztás nélkül érjük el). A cég ezzel a frappáns külcsínnel, és persze a finom ízekkel 1970-re annyira kinőtte magát, hogy a környező országokban is elterjedt a márka imádata. A sikeres fejlődést újabb ötlettel, a szezonális termékek bevezetésével tartotta fenn a cég. Talán nem annyira egetrengető, de mégis kisebb innovációnak tekinthető, hogy Németországban elsőként a Ritter Sport vezette be a joghurtos csokoládét.

Csokoládé dueluxe

Azonban valljuk be, elsőre többnyire nem az ízek, hanem a külső ugrik be mindenkinek a név hallatán. Ez Alfred Otto Ritternek (az 1952-ben elhunyt Alfred Eugen Ritter fia) köszönhető, aki egy bátor döntést hozott a cég életébe, miszerint vezessenek be egy „színes palettát” (sorba állítva a termékeket, tény, hogy hasonlít a hatás egy festékkeverő műhely portáljához). Ezzel egy új arculatot kapott a termékcsalád, és marketing szempontból is nagyon hálásnak bizonyult a döntés: egymást követték a nagyszabású színes reklámsorozatok az egyre növekedő termékpaletta bemutatására. Bár különböző árnyalatok természetesen előfordulnak, de mégis elmondható, hogy minden egyes különböző ízvilágú táblához egy saját vidám szín tartozik. A hozzá kapcsolódó szlogen is elég frappáns lett, mivel ekkoriban vezették be a színes telvíziót: „Minden egyre színesebb, vidámabb, modernebb, aktívabb – beleértve a csokoládét is”.
Még egy „forradalmi találmány” kapcsolódik a nevükhöz, ami talán sokaknak fel sem tűnik már, hiszen annyira természetesnek tűnő mozdulat: a termék nem a megszokott módon lett papír hajtogatással becsomagolva, hanem egy speciálisan lezárt borítékhoz hasonlít leginkább, a csomag szélét széthúzva pedig késlekedés nélkül hozzá lehet jutni a csokoládéhoz (azóta persze már több cég is elleste ezt a sportos és praktikus designt).
A klasszikus mellett persze megjelentek egyéb változatok is, 1982-ben a kicsi, de szép Ritter Sport Minis lépett a piacra, a 10 darabból álló csokiválogatás összsúlya 100 gramm, de a dobozban található csokoládé gyűjtemény természetesen külön-külön is kapható 100 grammos kiszerelésben is.
1999-ben a szűkebb vásárlói rétegekre is gondoltak, és forgalomba hozták adiabetikus Rittereket is. Méghozzá rögtön négy ízben: félédes 50% kakaótartalmú, joghurtos, nugátos, tejcsokoládé 30% kakaótartalommal. Ami igen nagyra értékelendő, mivel elég kevés multi foglalkozik a cukorbeteg fogyasztók kiszolgálásával. Még ugyanebben az évben egy másik különleges ízt is piacra dobtak, a Ritter Sport Rum mini falatkákat.
A teljességhez már csak egyvalami hiányzott: 2008 áprilisában új mérföldkőhöz érkezett a Ritter Sport, bevezetésre került négy finom bio csokoládé fajta: 35% teljes tej, mandula, kesudió, szőlő. Idén pedig még egy makadámdió darabos tejcsokival lepték meg a nagyérdeműt.
Ha valaki pedig magát a céget szeretné jobban megismerni, ő sem fog csalódni. 2010 januárjában megnyitották a berlini csokoládé világát (csokoládé múzem és shop), csaknem 1000 nm-en, ahol mind a gyerek, mind pedig a felnőtt csokoládé kedvelők kiélvezhetik a csokoládé gyártás interaktív élményét. A terület nagy részét a múzeum foglalja el, ahol bepillantást nyerhetünk a Ritter család történetébe, és egy kisebb területen egy shop biztosítja, hogy valami ajándékot is hozzunk haza a családnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése